Συνολικές προβολές σελίδας

.

Θέλετε να αποκτήσετε μια Ποντιακή λύρα ? Θέλετε έργο τέχνης ποιότητα και ποικιλία ? Τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πατήσετε σε αυτό το σύνδεσμο ι να με πάρετε σε αυτό το τηλέφωνο . . . Επικοινωνήστε μαζί μου 6977220589

Το Ελληνικόν Φροντιστήριον Τραπεζούντος

Το Ελληνικόν Φροντιστήριον Τραπεζούντος, ή «Φάρος της Ανατολής» όπως χαρακτηρίστηκε, ήταν σχολείο της ελληνικής ομογένειας της Τραπεζούντας. Το σχολείο αυτό άρχισε να λειτουργεί κατά τους πρώτους αιώνες της τουρκικής δουλείας δεν ήταν όμως σε περίοπτη τάξη πλην όμως ήταν το μοναδικό σ΄ όλη τη περιοχή. Με το χρόνο όμως άρχισε και η αναγνώρισή του όπου και ονομάστηκε Φροντιστήριο. Σ΄ αυτό συνετέλεσαν περισσότερο οι Ηγεμόνες της Μολδοβλαχίας Μουρούζες και Υψηλάντες όπου στις αρχές του 18ου αιώνα, ενθυμούμενοι την καταγωγή τους, άρχισαν να το επιχορηγούν οικονομικά για την γενικότερη ανύψωσή του. Το όνομα Φροντιστήριο φέρεται να έλαβε περί το 1682.

Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2011

Αφιέρωμα στον Γιώργο Πουλαντζακλή



  • Βιογραφικό


Ο Γιώργος Πουλαντζακλής γεννήθηκε στις 14 Ιουλίου 1971 στην Ακρινή και τα παιδικά του χρόνια τα έζησε μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας. Οι γονείς του υπήρξαν και αυτοί οπως και τόσοι άλλοι Έλληνες οικονομικοί μετανάστες, προκειμένου να διασφαλίσουν μία καλύτερη ζωή και ένα ελπιδοφόρο μέλλον για τα παιδιά τους.
Απο 11 ετών ασχολήθηκε με τον Κεμεντζέ και λίγο αργότερα με τον Κεμανέ. Απο τα 14 χρόνια του εμφανίζεται ήδη σε γάμους, χορούς και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Η αγάπη του για την παραδοσιακή Ποντιακή μουσική τον έσπρωξε στην αναζήτηση παλιών μουσικών δρόμων, και μελωδιών.
Κατάφερε να συγκεντρώσει μουσικές καταγραφές και να προχωρήσει στην ψηφιακή τους έκδοση, πάντοτε κάτω απο το δικό του καλλιτεχνικό ύφος και πρίσμα.
Μέχρι σήμερα ασχολείται επιστημονικά με τη μελέτη της μουσικής παρακολουθώντας μαθήματα σε ωδεία, παράλληλα δισκογραφεί και συμμετέχει σε μουσικά σχήματα που παρουσιάζουν παραδοσιακή μουσική γενικότερα.

Η αγωνία του είναι φανερή μέσα απο τις δουλειές που κάνει κατα καιρούς απο τις οποίες διαφαίνεται το ανήσυχο του πνεύμα, η ευρηματικότητα, η προσπάθεια να διατηρείται πάντα στις μελωδίες ο κύριος κορμός και η αγνή παραδοσιακή γραμμή, και οι επεμβάσεις του γίνονται πάντα με γνώμονα να μή θίγεται το βασικό θέμα του σκοπού.

Ασχολείται με την έρευνα των αρχαίων Ελληνικών και Βυζαντινών οργάνων, με ιδιαίτερη έμφαση στον Βυζαντινό κεμανέ.

Κυριακή, 27 Φεβρουαρίου 2011

ΩΔΕΣ ΕΓΧΟΡΔΩΝ



Την  Πέμπτη  10 Μαρτίου 2011   20:00 -22:00 Ώρα μ.μ
θα πραγματοποιηθεί στο  Κέντρο Πολιτισμού "ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ"
Δήμου Πάυλου Μελά ( Λαγκαδά 221 Σταυρούπολη)
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ


Με ακούσματα από Πόντο, Καππαδοκία, Κρήτη, Θράκη, Μικρά Ασία,
Οργάνωση : Τμήμα μουσικού εργαστηρίου Παραδοσιακών Οργάνων τού Συλλόγου Ποντίων Σταυρούπολης " ΑΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ ".

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Σάββατο, 26 Φεβρουαρίου 2011

Ρωμαιϊκα Τραγωδίας


Αυτό αγαπητοί  μου φίλες και φίλοι είναι μία από τις αγαπημένες μου δισκογραφικές δουλειές.
Θα μου πείτε κυκλοφορούν τόσα και τόσα Cd με αξιόλογους καλλιτέχνες που αγαπάμε και με αυτούς μεγάλωσαν οι γιαγιάδες, οι παππούδες και οι γονείς μας. Ακόμα και εμείς μεγαλώνουμε με αυτούς.
Αλλά το θέμα δεν είναι αυτό...
Το θέμα που άγγιξε την καρδιά μου και φαντάζομαι όλους εσάς που έχετε αυτό το Cd  "Ρωμαιϊκα Τραγωδίας", είναι η  ιστορία στο ένθετο αυτής της δουλειάς που περιγράφει ο Νίκος Μιχαηλίδης με πολύ  όμορφο και  συγκινητικό θα έλεγα τρόπο.
Μία ιστορία τρίων νέων ανθρώπων, κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, της Τραπεζούντας και της Κωνσταντινούπολης, με διαφορετικές διαδρομές αλλά παρόμοιες ανησυχίες, ο Αντέμ, ο Φίλιππος και ο Νίκος Μιχαηλίδης.
Επιχείρησαν να ξαναβρούν το μουσικό τους βηματισμό και να συναντηθούν κάπου στον Έυξεινο εκεί όπου άρχισαν όλα πριν από αρκετά  χρόνια.

Ελένη Σαμανίδου με την νέα δισκογραφική δουλειά της με τίτλο "Η σεβντά τρανόν πελιάν"


Αυτό είναι η νέα δισκογραφική δουλειά τής Ελένης Σαμανίδου που κυκλοφόρησε  πέρσι το καλοκαίρι .
Θα έλεγα ότι είναι μία πολύ όμορφη δουλεία  μίας και θα ακούσετε μία πλούσια μουσική επένδυσή  σε συνδυασμό με την υπέροχη φωνή της .

Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2011

ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ







Ο Πόντος, γη των ακριτών και προπύργιο του ελληνισμού, αναπτύσσει ενδιαφέρουσα μουσική παράδοση, η οποία διατηρείται ακμαία ακόμη και σήμερα. 
Τα τραγούδια του ποντιακού λαού, ένα από τα πιο εξαίρετα μνημεία του ελληνικού λόγου, κινούν την ψυχή τόσο του καλλιτέχνη, όσο και του ακροατή.
Έτσι, δεν είναι νοητό ποντιακό γλέντι, συνάντηση Ποντίων, όπου δεν θα ακουσθούν και δεν θα χορευθούν ποντιακοί χοροί και τραγούδια.
Η λύρα και το τραγούδι καθιερώθηκαν όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παντού όπου ζουν οι Έλληνες Πόντιοι. Ο χορός και το τραγούδι μας συνοδεύουν πάντοτε, σε κάθε στιγμή της ζωής μας. Γλώσσα, μουσική και χορός αποτελούν τις πιο χαρακτηριστικές μορφές έκφρασης.

Γίνεται ομόφωνα δεκτό, οτι αρχικός δημιουργός ενός δημοτικού τραγουδιού είναι ένα άτομο. Συνήθως το άτομο αυτό είναι μάρτυρας ενός συγκλονιστικού γεγονότος, το οποίο προκαλεί συγκίνηση, ευχάριστη ή θλιβερή εντύπωση. Ο μάρτυρας αυτός δοκιμάζει ψυχική δόνηση και την έντονη ανάγκη να εκφραστεί. Έτσι δημιουργείται η έμπνευση και κατασκευάζεται το λαϊκό τραγούδι.
Αν η έμπνευση του ποιητή περιέχει αληθινή συγκίνηση και υλοποιηθεί ποιητικά, έχουμε το πρώτο ξεκίνημα ενός δημοτικού τραγουδιού. Αν είναι πολύ πετυχημένο, ο λαός το υιοθετεί, το μαθαίνει και το διαδίδει.
Υποστηρίζεται και αυτό: ορισμένα λαϊκά ποιητικά δημιουργήματα περνούν μέσα στο λαό και του προκαλούν αρκετό ενδιαφέρον. Υιοθετεί τότε τη βάση τους και ενδεχομένως τα τροποποιεί ή τα συμπληρώνει σε μερικά σημεία τους. Η διάδοση του δημοτικού τραγουδιού γίνεται από γενιά σε γενιά στα πλαίσια της προφορικής διάδοσης.

Και στα ποντιακά τραγούδια φαίνεται, ότι ακολουθήθηκε αυτή η διαδικασία.
Ωστόσο, οι λαϊκοί οργανοπαίχτες του Πόντου, με κυρίαρχο το λυράρη, είναι οι δημιουργοί των περισσότερων ποντιακών τραγουδιών.
Υμνούν τον έρωτα και ψάλλουν τις συμφορές και τους θριάμβους της Φυλής.
Αγέρωχοι και ολοζώντανοι αποτελούν το επίκεντρο του πανηγυριού και της διασκέδασης. Μ' αυτούς ο γάμος γίνεται χαρά. Αναστατώνουν τις ψυχές και κάνουν τις καρδιές να σκιρτούν. Παίζουν και τραγουδούν ενάντια στο θάνατο, υμνώντας ταυτόχρονα την ποντιακή γη και τις ομορφιές της. Νιώθουν βαθιά τον πόνο και τη χαρά της ζωής και εκφράζουν έτσι σωστά την ομορφιά της.
Γίνεται λόγος γι' αυτούς που ξεριζώθηκαν από τον Πόντο με τη λύρα στο χέρι και το τραγούδι στο στόμα.

Ένα μικρό βιογραφικό του αγαπημένου μας ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗ






Ο Χρύσανθος Θεοδωρίδης γνωστός απλά και σαν Χρύσανθος, είναι ένας από τους πιο γνωστούς Έλληνες Πόντιους τραγουδιστές. Γεννήθηκε το 1934 στην Οινόη Κοζάνης από γονείς Έλληνες του Πόντου που κατάγονταν από το Καρς του Καυκάσου. Όταν ξέσπασε ο Εμφύλιος Πόλεμος ήρθε με την οικογένεια του και εγκαταστάθηκαν στην Δραπετσώνα.
Στα μαθητικά του χρόνια και πιο συγκεκριμένα στο Γυμνάσιο άρχισε να ασχολείτε με το ποντιακό τραγούδι. Την περίοδο από το 1951 μέχρι το 1958 είχε τραγουδήσει σε προγράμματα ραδιοφωνικών σταθμών με τα συγκροτήματα των Ποντίων λυράρηδων (κεμεντζετζήδων στα ποντιακά), Παπαβραμίδη και Σπανίδη. Το 1959 πήγε στη Θεσσαλονίκη, όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα μέχρι το 1975. Τότε συνεργάστηκε με τον βετεράνο λυράρη Γώγο και μαζί έβαλαν την ποντιακή μουσική σε κέντρα διασκέδασης αρχίζοντας από την Καλαμαριά και την Πολίχνη Θεσσαλονίκης.
Εκτός από το ποντιακό τραγούδι από το 1973, άρχισε συνεργασία με τον γνωστό μουσικοσυνθέτη Χριστόδουλο Χάλαρη στο ελληνικό έντεχνο τραγούδι. Ο Χρύσανθος ηχογράφησε τον πρώτο του δίσκο το 1954, ο οποίος ήταν 78 στροφών. Από το 1960 και εξής ηχογράφησε τρεις ποντιακούς δίσκους 45 στροφών και άλλους δέκα ποντιακούς δίσκους 33 στροφών. Έχει συμμετάσχει στο δίσκο Ακολουθίατου Χριστόδουλου Χάλαρη με το Νίκο Ξυλούρη και τη Δήμητρα Γαλάνη. Σε 4 δίσκους ερμήνευσε τα εξής τραγούδια: Δροσουλίτες', Μέγας Αλέξανδρος, Πάθη Απόκρυφα, Τα παιδικά. Ηχογράφησε επίσης και ένα ποντιακό δίσκο μαζί με τον Στέλιο Καζαντζίδη.

Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011

ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΓΑΡΑ (ΟΤ ΚΑΓΙΑ ΠΑΦΡΑΣ)


       22 Ιουλίου 2008
       Η νέα εικόνα της Παναγίας Μάγαρας μεταφέρεται στην εκκλησία του χωριού.


Μονή στο βουνό Νεπιέν της Πάφρας κοντά στο χωριό Οτ Καγιά, λέγονταν και Παχατσάχ Παναγιασί (όνομα τούρκικο που σημαίνει «η Παναγιά που κάνει τον τυφλό να βλέπει») σήμερα σε πολλούς είναι γνωστή σαν ματωμένη σπηλιά.
Το μοναστήρι αποτελούσε θρησκευτικό κέντρο της περιοχής και υπήρξε μαρτυρικός τόπος μιας μεγάλης μάχης, τον Απρίλιο του 1917.
Στη σπηλιά της Παναγίας είχαν καταφύγει, περίπου 600 γυναικόπαιδα και 80 αντάρτες με επικεφαλείς τους Χατζηγιώργη Καραβασίλογλου από το χωριό Αγτσάλαν και τον Κωνσταντίνο Δεληονάλογλου από το χωριό Ουτς Πουνάρ.Η μάχη άρχισε στις 16 Απριλίου και κράτησε ως τις 22.Οι Έλληνες αντάτρες πολέμισαν γενναία χωρίς καμία απολύτως βοήθεια και όταν πια δεν είχαν άλλα πολεμοφόδια, αποφάσισαν να αυτοκτωνίσουν παρα να πέσουν στα χέρια των Τούρκων. Τελευταίος ''έφυγε'' ο  καπετάνιος Χατζηγιώργης, αφού ύψωσε πρώτα λευκή σημαία για να σωθούν τα γυναικόπαιδα.
Οι Τούρκοι  μετέφεραν τους 600ους άμαχους της Παναγίας Μάγαρας στην τουρκική κωμόπολη Τσασούρ και από εκεί όσους επέζησαν από τα μαρτύρια που υπέστησαν στην πλατεία του χωριού, τους έστηλαν εξορία στην Κασταμονή, όπου και έφτασαν μόνο 83 άτομα. Ένας από τους επιζώντες ήταν και  ο 12χρονος τότε Κλαζίδης Βασίλης από το Ουτς Πουνάρ, που εγκαταστάθηκε μετά την ανταλλαγή  στο χωριό Βαθύτοπος Δράμας.

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΠΑΡΑΚΑΘ 24.02.2011

ΣΗΜΕΡΑ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011 ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΠΑΡΑΚΑΘ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΤΑΠΛΙΚΤΗΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  Ο  ΑΝΤΕΜ ΕΚΙΖ   ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ  ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ  ΚΑΙ Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΕΣΑΠΙΔΗΣ  ΣΤΗ ΛΥΡΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΑΘ .
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ  ΕΥΧΕΤΕ ΤΟ ΡΑΔΙΟ ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ ΑΚΡΙΤΟΧΩΡΙΟΥ
 
 

Τετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2011

ΡΑΔΙΟ ¨ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ¨

Ο διαδικτυακός ραδιοσταθμός ¨ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ¨ που δημιουργήθηκε και εκπέμπει από τις 04/01/2011 ήταν μια πολύ όμορφη ιδέα που υλοποιήθηκε από την Αλίκη Αναστασιάδου, για λογαριασμό του συλλόγου μας.
Τα μέλη, οι φίλοι και το Δ.Σ του Συλλόγου Ακριτοχωρίου θα είναι αρωγοί και συμπαραστάτες σε αυτή την προσπάθεια, συμμετέχοντας και συμβάλλοντας στην αναβάθμιση-ανάπτυξη του σταθμού που μόλις γεννήθηκε.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More